tisdag 3 november 2009

1/11-09 Tävling!

Ja, då var min första par tävling avklarad! Känner mig ganska nöjd faktiskt...
Lite långa tömmar, körde mina egna vägar två gånger, piskade på Jasper när jag inte skulle... Ja, även solen har sina fläckar. Man kan ju inte vara bäst ifrån början. Övning ger ju färdighet!
Men som sakt, hästarna skötte sig fint, blev inte starka, och gick dit jag styrde dem. Groom var Axel (såklart), och även det gick bra. Har en del kvar att lära, men jag lärde mig nog faktiskt lite nya saker i Söndags. Jag var den ända som körde par, häst. Så jag slogs ihop med ponny par. Vet inga resultat så, men enligt mig själv så gick det bra och jag är nöjd! Får se om det kanske bli några tävlingar till våren/sommaren... Hade varit super kul!!!

Igår stack jag till Kristianstad och hjälpte Axel med hästarna där hemma på gården. Körde 2 enbet och 2 par, och så longerade vi 2 unghästar... Med tanke på att det regnade och blåste ich mitt tillständ fortfarande är väldigt förkylt och illamående, så var det sådär tillbaka längtande till jobbet som hästskötare. Men det kändes ändå ganska okej att vara tillbaka och få fixa lite.
På kvällen kom Ida hem från jobbet, då lagade vi god mat och kollade på tv tillsammans. Ganska trevligt. Sedan blev det sängen för min del!!!

Idag när jag kom hem från Kristianstad, släppte jag ut hästarna och gick in och la mig... Dem säger att en förkylning vara i 3-4 dagar!, Men varför har jag då varit det i 7 dagar nu!!???? Har varit ute och gjort stallet nu under eftermiddagen, och ska snart gå ut igen och ta in hästarna. Svenne har varit hemma och tagit hand om mig. Mamma och Pappa kommer väl också snart hem efter en dag på Jyckebo.

Imorgon blir det en att-göra-så-lite-som-möjligt-dag! (Imorgon igen) (!). Hoppas och håller tummarna på att min förkylning försvinner, och så kanske jag ska ta och byta däck på min bil! Lärde mig ju det under åren jag var i Kristianstad. Så jag får väl se om jag fortfarande kommer ihåg. Ska se ifall "mina" hästar skulle behöva komma ut och motioneras lite också. Helt beroende på om min förkylning kommer att ge sig eller inte!

- Arbete är tillflykten, för den som inte har något att sysselsätta sig med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar