fredag 7 januari 2011

En bra dag.

Igår när jobbet var över för dagen, trampade jag in på Bocken och gjorde ett gembesök hos Amanda och Amanda. Med tanke på hur vädert såg ut så bestämde jag mig för att stanna över på bollerup över natten och fick turen på min sida att få sova hos dem båda Amandorna. Det blev ingen direkt lång kväll för min del, utan när dem båda Amanda gav sig ut i snö vädert för att kvälls fodra alla hästar, så passade jag på att lägga mig. Klockan var 21.00! Skönt!
När jag skulle ställa alarmet så slapp det börja med 04. någonting. Istället fick det stå 06.00. Men eftersom att min telefon bara hade halft batteri när jag gick och la mig vilket innebär att den inte klarar hela natten utan att bli laddad, och jag inte hade någon laddare med mig... så mycket riktigt hade den dött när jag vaknade självmant imorse. När vaknade jag då?, 05.55! Vilken tur! Steg upp och begav mig mot stallet för att fodra. Nu sitter jag på kontoret, och vi är klara med stalltjänsten för den här dagen. I eftermiddag ska vi ta in hästarna och fodra. Sen var denna dagen också avklarad. Men ikväll är min plan att jag ska köra hem! Fredag= Myskväll hemma hos Hanna, Andreas och Hilding. Fast nu har vi bytt inriktning från sång från Idol till Dans i Lets Dance. Och vem hejar man såklart på om inte självaste Andreas Waise!!! Såklart!!

Nu tänkte jag sakteligen försöka ta mig in till Tomelilla för ett besök på stallshopen och se i fall jag hittar någon granngården!?, Finns den någin sån i Tomellila trakten? Jag har faktiskt ingenananing... Men jag har några timmar på mig att leta, vi börjar 15.00 igen, så det är lungt :).

Trevlig Fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar