lördag 29 januari 2011

Man vet inte varför helt enkelt!

Det kallas tvivel det där som stör, det kallas för en klump i magen och ett konstigt humör, och jag ser hur du tänker på nåt, hur du längtar dig bort, som en fågel i bur. En obehaglig distans en konstig känsla nånstans, det känns tomt eller hur?

Ja, vissa saker och människor förstår man sig inte alltid sig på! Frågan är: Ska man låta det fortsätta vara så, eller ska man själv ta tag i det och göra en ändring?

Har gått ännu en vecka och även denna vecka har inneburit jobb!

Måndag: Jobb.

Tisdag: Jobb.

Onsdag: Jobb, middag på kvällen hos Mats och Wiveca.

Torsdag: Jobb, Lämna in bilen på service. Jon kom på kvällen och åt middag med oss.

Fredag: fm Kristianstad, hämta bilen från service, em Bollerup, kväll Lets Dance hos Hanna och Andreas.

Lördag: Bollerup.

Söndag (imorgon): Bollerup.

Har funderat lite till på det där om vad jag ska bli när jag blir stor!
Lyckas jag inte bli en snäll hästägare med hästskötare, så ska jag bli BILMEKANIKER!!!
Lämnade in min bil häromdagen för service. Vet att det brukar ligga runt 2500- 3000. Så det hade jag ställt in mig på. Men så ringde dem och sa att dem var tvunga att byta bromsar bak, något var slitet, och något hade börjat rosta.
OH NO!!! Hur mycket skulle detta kosta då?! 2800-2900 fick jag som svar!
Jaha! Så runt 6000 fick jag ju rökna med för allt då tänkte jag!

Eller hur! När jag hämtade bilen igår fick jag en summa på 8579:- att betala!!!!
Snacka om att kunna ta bra betalt!! Och jag har ju inte en aning om ifall dem verkligen behövde byta bromsar, eller i fall dem har gjort det, eller i fall allt annat som stod på kvittot som dem ska ha gjort, är gjort!! Känner mig lite lurad faktiskt. Men vad gör man?, Jo tar fram sitt kontokort och betalar snällt såklart, men åker där ifrån RÄTT uppgiven och irriterad för att det blev 3000:- mer än vad man räknat med!!! Så bilmekaniker är kanske det man ska satsa på! Dem verkar ju kunna ta bra betalt i allafall! Nedrans verkstad!

Vilken låt skulle du ha haft som ledmotiv i fall ditt liv vore en tvserie?
Jag vet vem som har: ain't that kick in the head, i alla fall!! HAHAHAHAHAHAHA!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar