torsdag 6 januari 2011

I väntan på varmare väder..

Disskuterade med Amanda W för lite sedan om vad som egentligen är ens drömjobb! Finns det något sånt!?
Ett 07.00 till 16.00 jobb, toppen arbetskolleger, schysst chef, bra lön, hyggliga arbetsuppgifter... Grattis! Till dig som har det jobbet!
Men vad är det som säger att ett 05.00 till dagen är slut jobb, med halv kass lön, inga arbetskolleger, och en chef man inte alltid förstår sig på, inte är ett bra jobb!? Man får väl så snällt utrycka det: "man får skylla sig själv, om man själv satt sig där." För man vill väl egentligen inte ha ett sånt jobb i fall man inte trivs!? 4 år har ju gått nu... Och hur man än vrider och vänder på det så sägs det att tiden går fort när man har roligt.

MEN!!! En dag ska jag också försöka hitta det där jobbet med toppen av allt, arbetskolleger, chef, tider, lön. Inte idag. Förmodligen inte imorgon heller. Utan lite senare.

Idag är jag på Bollerup och fixar lite. Vilket jädrans väder. Inte kul alls! Blir nog att övernatta på Bocken tillsammans med dem båda "Amandorna" inatt. Tog sängkläder med mig imorse in case of! Och det gjorde jag rätt i!!!! Fy bubblan.
Veckan ser inte roligare ut annars än att jag jobbar här på skolan till på Söndag. Fredag kväll blir det Lets Dance hos Hanna, Andreas och Hilding, och ev på Lördag kommer "moster" Amanda och fixar mitt hår :) :)

Nu ringer mat och sov klockan och det låter som att det ringer lunch! På menyn står det 2 avocado och en rågbulle! Mitt nya jag är igång. Victoria Secret here i come! (Ja, även jag måste få fantisera ibland).

Skepp o Hoj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar