fredag 17 juni 2011

Fredag hela veckan.

Så himla skönt att det äntligen är fredag! Tänk om det kunde vara det hela veckan!? Så kunde man alltid få se fram till ett par lediga dagar efter att man gått hem från jobbet, få sluta tidigare, och få tänka när det känns som mest jobbigast under dagen: det är i alla fall Fredag! Men icke! Veckan har 7 dagar och det får man helt enkelt stå ut med!

Just den här veckan var det tur att den hade 7 dagar...
I måndags återvände jag till Kristianstad efter Dagis för att hämta hem Kinney (Axels ena travare) för att han ska få ha lite semester under sommaren här hos mamma och pappa i Billeberga. Det gick hur bra som helst, och snäll som han är, så har han redan funnit en ny vän i vår ponny Pumba!

Tisdagen blev en fullt-upp dag för min del. Jobbade fram till 15.00, när jag kom hem kopplade vi på släpet igen och körde för att hämta hö till Kinney. Hem och lasta av det, sen köra och lämna tillbaka släpet där jag lånat det från, hem snabbt och duscha för att sen bege sig av mot Malmö till Entré där jag mötte upp Emelie Karlsson för att se den nya Pirates of Carribbean. Och för er som undrar, så var den bra :).
Hemma sent, och det blev sängen direkt.

Lill-lördag, eller Onsdag som det heter, passade jag på att rida ut en runda på Kinney så att han får se lite av byn han ska spendera sommaren i. Sedan kom kusinerna och tog hand om ponnysarna, och jag passade på att städa bilen under tiden.
Bor man på gård finns det en del att göra, så det blev en fixar kväll i sadelkammaren. Det målades och gjordes vid och möblerades om! Fint ska det va!
Klockan blev 22.30 när vi kom hem, så även då blev det sängen direkt!!

Torsdag, jobb, hem, sova en stund, middag, soffan, sova!

Fredag idag, så det blir en stund på dagis. Sen till Billeberga för att hämta upp Sune, så att vi sedan kan köra till Kristianstad för att som vanligt jobba där i helgen! Men klockan 16.00 ska jag först till "moster" Amanda i Åhus och klippa och färga mitt hår! Väl behövt nu!!!

Nästa vecka är sista veckan på dagis... Sedan återvänder jag och Sune till Kristianstad igen för att spendera sommaren där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar