onsdag 29 juni 2011

Halva sommaren...

... har redan gått! WHAT!! och det känns ju knappt som att den har börjat! Fast det kanske är lika bra att det är som det är, då är snart hösten här, och nya tider kallar! 6 år, dag in och dag ut, samma saker hela tiden, det ena efter det andra, hit och dit och fram åt tillbaka. Ibland undrar man själv hur man står ut, det gör man väl egentligen inte i längden, nu går allt bara på rutin. Just nu känns allt bara tråkigt och jobbigt! JOBBIGT!!!!

Men man ska väl inte hänga läpp för det!
Midsommaren är över och jag spenderade den i Åhus tillsammans med moster + kusinerna och morbro med fru och hennes försäldrar + kusinerna. trots lite regn och lite blåst så motarbetade vi vädert, körde till EKOhallen och köpte preseningar och satt ute på terassen och genomförde vår midsommar trots allt :). Med god mat, en del alkohol, trevligt sällskap, glass och jordgubbar, och en hel del skratt, kom "taxin" och hämtade oss runt 23.00, för att avsluta kvällen. En trevlig midsommar sammanfattningsvis!

Sedan dess har dagarna bara rullat på här på gården i kristianstad. Dagis är som sakt slut för min del, så nu är jag och Sune back on track igen här på gården.
Idag stod det landslagsträning på schemat, men jag fick turen (!) att stanna hemma, så det har blivit en lugn och skön dag för min och sunes del, och även för dem hästarna som blev kvar hemma. Sådana här dagar gillar jag!
Men trots denna "lediga" dag, så har vi varit på optimera och handlat trätjära, två burkar, 1 liter i varje. Vi har varit på EKOhallen och inhandlat lite hemtrevliga saker till stugan för att försöka höja trivselnivån. Jag har högtrycks tvättat stugan (av någon anledning), men fint blev det i alla fall. Passade på att tvätta lite kläder, och snart är det dax att gå ut och plocka in hästarna för att motionera ett par styckna. Enligt mina planer så funderar jag på att ta med hunden till Åhus för att avnjuta en glass så här en onsdags eftermiddag /kväll! Tycker att vi båda förtjänar det!

Men först!! Stallet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar