söndag 19 juni 2011

Hör nu på go vänner, så ska jag för er berätta..


.. vad en gosse gjorde...
Jo!! Han kom till världen i Fredags kväll, och fick som bestämt sedan innan namnet Hampus! Vet inte riktigt hur det känns, nästan som en lillebror, fast ändå inte liksom! Äsch, det ger sig väl! Han lär ju få stå ut med mig ett tag framöver oavsett vad man kallar honom, lillebror, kusin, eller min chefs barn! :) Christine och Hampus! Gulligt!

Annars ihelgen har jag och min "son" Sune spenderat på gården i Kristianstad. Motinonerad ett 15 tal hästar, tvättad, knoppat, mockat, fodrat, ridit, krattat, rycktat... Ja, allt det där vanliga man gör när man jobbar som hästskötare.
Axel och Ida har spenderat sin helg på sjukhuset (såklart), så vi har fått klara oss själva! Men det har gått fint ändå. Har fixat lite i stugan, varit hos Mats och Wiveca och städat i huset på gårdeb, tiden går ändå trots att man är ensam, men ack!, vad tråkigt det är!!!

En vecka kvar återstår på dagis! Blandade känslor för det faktiskt. Skönt att ha ett "vanligt" jobb, med arbetstider och lön, och barn är ju bara sååå fantastiska. För det mesta ialla fall... Men trots det så är fredag den sista dagen för mig där. Sedan blir det (hoppas jag) ett par dagars ledighet, för att sen "flytta" tillbaka till K-town igen. Det blir säkert bra.

Kom hem till mamma och pappa lite tidigare idag, skönt att kunna hinna med att fixa lite innan nästa arbetsdag kommer. Kan lätt bli så annars. Men idag har det flytit på bra i stallet på Nytorp, så jag kunde men gott samvete komma iväg lite tidigare än vanligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar