tisdag 14 februari 2012

Jobbintervju.

Vad gör du om 3 år?:
"- Jobbar inom ert företag, har jobbat mig upp till en nivå som gör att jag tjänar massor av pengar."

Vad tycker du om försäljare?:
"- Vad skulle världen vara utan försäljare!? Dem är smarta, duktiga, framgångsrika..."

Vad ser du hos dig själv som försäljare?:
"- Jag är en utåtriktad person, lätt att ta för mig, bra att sälja saker, och få folk att ändra uppfattning."

Sälj den här pennan till mig:
"- Den här pennan är den bästa pennan i världen! Du kommer inte förstå hur du har klarat dig utan en innan!! Den kan flera olika saker, har olika stilar, färger, you name it! Fantastisk!!!

... Såhär hade intervjun kunnat gå till, MEN det gjorde den inte!!

Vad gör du om 3 år?:
(Hur fan ska jag veta det?, och varför VILL HAN veta det?!)
"- Flyttat hemifrån, har ett fast jobb..."

Vad tycker du om försäljare?:
"- Jag är en av dem som ogillar försäljare. Gillar inte när dem stannar en i affären, eller när dem ringer hem på kvällen!"

Vad ser du hos dig själv som försäljare?:
"- Jag är väl kanske ingen typisk försäljare. Tänkte det kunde vara en erfarenhet att prova på..."

Sälj den här pennan till mig:
"- Vill du köpa den här pennan? Nehe, okej..."

... Med andra ord, jag kommer aldrig bli en försäljare!
Jag åkte dit för att få erfarenhet av jobbintervjuer, och det tackar jag för att jag fick.
Nu letar jag efter andra jobb, som jag kan ta med den här erfarenheten till, och hoppas på att det ger någonting!

Bättre lycka nästa gång, som man säger :)

2 kommentarer:

  1. You are unbelievible!!

    SvaraRadera
  2. Du är för härlig, One of a kind, jag skrattade länge och gött när jag hade läst ditt inlägg ,
    go for it "loppan "

    SvaraRadera