lördag 23 juni 2012

Midsommar i Reslöv.

Midsommar och regn... som vanligt. Men med en massa trevliga kompisar och en liga ifrån Göteborg som också ville vara med och fira med oss, så blev det trots vädert en lyckad midsommar. Vi började med en god fika med tårta, bullar och kakor. Allt för bottna innan alkoholen skulle plockas fram. Efter det tittade solen fram för en väldigt lite stund, då passade vi på att klä stången och dansa runt den ett par varv. Knytkalaset började göras iordning, och middagen kunde avnjutas! Köttbullar, silltårta, sill, potatis, sallad, ägg.. Gott! Snapsvisor till höger och vänster, och en massa skratt! Det är väl så det ska vara på midsommar!
Sen blev det dans för resten av kvällen, och glass och jordgubbar för dem som ville ha! Klockan blev runt 01.30 innan en del av oss tackade för sig, för vissa blev klockan betydligt mer. Men när en av oss fick för sig att vi skulle gå upp klockan 07.00 imorse, så är jag rätt så glad att jag kom i säng tidigare...
Efter lite städning och en väldigt god frukost med brieost, olika sorters melon, annanas, mango, juice och massa andra pålägg tackade dem flest för sig och åkte hem. Jag åkte hem och gick och la mig en stund!

Nu är det jag och Therese hemma med barnen, vi ska grilla ikväll och sen avsluta kvällen med kräftor!! Jag är ganska nöjd med minmidsommarafton och dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar