lördag 30 juni 2012

Välkommen till min värld!

Klockan ringde 06.20. Hästarna skulle fodras innan två av dem skulle iväg! Fodra, ryckta, tvätta ben, hovolja, transporttäcke på. Klart! I lagom tid kom Karolina som hade kaffe, drickyoghurt och kanelsnäckor med sig... Så jag slog mig ner i höet i stallet och avnjöt en kopp kaffe och en kanelbulle till frukost. Hästarna är ute och stallen ska mockas. Resten av dagen blir det packning, packning, packning! Axel jobbar och Ida är iväg, så det är jag, hundarna, katten, hästarna och allt jobb som nu innebär med att vara Hästskötare och själv hemma dagen innan vi åker på tävling. Jag ska inte klaga! Detta är ju trots all det jag tycker är det mysigaste, roligaste och (jobbigast) jag vet att göra :)!

Fodra
Göra i ordning hästar
Släppa ut i hage
Mocka alla stallen och lägga fram hö
Fylla på foder
Ta in hästarna och fodra lunch
Släppa ut hästarna igen (så länge det inte regnar)
Gå igenom alla saker som ska med
Packa täcken, foder, paddar och lindor.
Tvätta vagnarna
Vika i hop tvätten
Ta in hästarna
Ryckta och göra i ordning alla
Fodra
Axel kommer hem från jobbet och ska köra några av hästarna.

-jag antar att det bara är att sätta igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar