lördag 31 oktober 2009

Duktiga hästar!

Sist jag körde Jasper och Danilo, så gick det inte alls fantastiskt... Jasper gick i från stången och Danilo gick med käken på sné och räckte ut tungan hela tiden, och ville inte alls ställa till vänster med råga på allt. Vad gör man!?, Ringde Axel och fick svaret tillbaka: Rid dem!
Jaha, det var ju bara att göra som han sa. Så jag och Carolin tog vars en häst och red, och efter en stund när vi red, så blev Danilo jätte fin och av slappnad i båda varven, och även Jasper såg fin ut som Carro red.
Så igår tänkte jag!, idag provar jag igen och kör dem, så får vi se hur det går nu närva ridit dem.
... Ibörjan gick det sådär. DAnilo hängde lite, och ville inte ställa vänster. Men efter en inte alls för lång stund efter släppte han efter fint och gjorde precis som man bad honom om. Jasper också såklart :) Inte alls starka, utan tömmarna guppade så fint, och ingen hängde, eller hittade på något annat skit. Då är det roligt att köra :) Jag var så nöjd över dem båda!!!
Ska köra dem i eftermiddag igen.

Imorgon gäller det. Då lastar vi och åker till Åstorp! Börjar kännas lite nervöst nu, men det kommer säkert att gå bra. Hoppas dem inte blir för starka för mig bara. Är dem som dem var igår och förhoppningsvis som dem kommer att vara idag också, så kommer det gå fin fint. Axel tar med huvudlag med deras bett som dem brukar ha, så det känns ju lite bättre.

- Det viktigaste är inte att vinna, utan att kämpa på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar