lördag 18 december 2010

Jag och min hund.

Denna veckan har inneburit en hel del olika känslor. Jag tror nästan att jag har fått med alla faktiskt. Glad, arg, ledsen, besviken, trött, fundersam, uppgiven, lycklig... Tuff vecka!!! Men jag tror och hoppas på att det mesta löser sig i alla fall.

Jag kan ju berätta när jag hade min lycliga dag :)
Jag var på EKO hallen och skulle fixa ett par saker, gick förbi på parkeringen där det förtillfället står lite karuseller för barn och ett chockladhjuls stånd. Så frågade han mig som stod där i fall jag inte ville välja ett nr och vinna lite choklad. Nej tack, sa jag och förklarade att det kändes ganska chanslöst att spela på sånt, för hur stor är chansen att det blir just det nr jag valde. Men han fortsatte att tjata och menade på att jag kunde få två nr men att jag bara behövde betala för ett. Visst!!! Jag valde två nr... OCH JAG VANN!!!! (men vad ska jag med all choklad till?) 2 kg maraboumjölkchoklad! Vilken lycka! Hur stor är chansen liksom! Funderar på vem jag ska ge bort det till i julklapp. En chokladkaka var till alla kanske :)

Idag har det vart en lång dag känns det som. Tråkigt väder, många hästar att motionera samtidigt som man ska försöka hinne med allt annat som att mocka, fodra, släppa ut och ta in i från hagen... Gick ut 05.30 imorse, och blev precis klar. Tog dock lite av min tid till att klippa en stackars häst också. Den VAR ganska långhårig. Men nu är han stilig som tusan. Jag är mycket nöjd!
Nu ska jag och min hund, Sune gå in och damsuga, torka golvet, kanske (har inte estämt mig än) i fall jag ska knacka på hos grannen och berätta att vår tvättmaskin inte tar in vatten. Och det är faktiskt sant. Bättre raggnings sett finns det faktiskt. Sen tänkte jag att vi ska ge oss på att göra ett pepparkakshus... Får se hur det går. Fiskarna ska få rent och fint hos sig, och tvätten som fortfarande h'nger kvar på torkstället ska vikas ihop... Verkar bli en lång kväll. Kanske slutar med att vi går in och lägger oss på soffan och somnar helt enkelt. Inte fel det heller.
Det är jag och min hund! Vad skulle jag gjort utan han!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar