torsdag 30 december 2010

Alltid redo!

Kläder är framtagna, skorna framställda, pommacen står i kylen, naglarna är målade... och jag är laddad inför imorgon, NYÅRSAFTON. 2011!
Dagen börjar tidigt. Upp 04.30, försöka ta sig nätt och försiktigt till Bollerup, där en förhoppningsvis smärtfri jobbdag väntar. Därefter beger jag mig av sakta men säkert mot Flyinge för att möta upp Emelie som jobbar och sliter. När vi sedan gjort oss i ordning och laddat upp för kvällen som står framför oss, kör vi till Reslöv och möter upp alla underbara nära och kära, vänner och bekanta! Det blir ett nyktert tillständ genom hela kvällen/natten då det är upp tidigt för att bege sig tillbaka till Bollerup nyårsdag. Men jag är säker på att nyårsafton kommer bli en kanonkväll i alla fall. Kan den bli något annat med dem vännerna?

Idag har, såhär dagen innan har jag forit Landskrona runt för att utföra lite ärenden. Första stopp blev stan för att träffa Pernilla. Efter ca 3 timmars prat och gamla minnen körde jag henne hem och tackade för den här gången. Jag hoppas det blir fler! Sen körde jag till mormor och Holger för att lämna julklappar (bättre sent än aldrig!). Sist på listan var ett stopp hos Therese för att hämta en klänning till Victoria och för att ta med mig Svenne hem då han ska fira nyår här i Billeberga.
När jag var på väg hem stannade jag även till på statoil för att göra en god gärning till min bil. TVÄTT!!! En välbehövd! Väl hemma på gården igen blev det dammsugning och storstädning också! Nu är den som ny!

Sen blev det Victoria secret show på 3:an! Jag tänkte gå ner ca 10 kilo till och bli en av dem! Jag vill också ha vingar :).

Nu har jag suttit och kollat på bilder på datan från förra vintern!!! Jasper och Danilo! Hur kan man sakna ett par hästar så mycket!? Det finns 5 styckna! Jasper, Danilo, Ansgårds Agarve (agge), Par (Bengt) och Melba! Vill ha tillbaka alla 5!

Nu har klockan blivit så pass mycket att det är dax för att packa ihop sig till imorgon. Kläder att ha på sig på jobbet, frukost, lunch, och alla saker/kläder till självaste nyårsfirandet!!

Gott Nytt År allaallihopa önskar Christine&Sune <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar