lördag 4 december 2010

Vad jag ska bli när jag blir stor!

Nu har jag bestämt mig! Jag vet vad jag vill bli när jag blir stor!
Jag ska bli hästägare, och ha en hästskötare! Ja, det är precis det som jag ska bli. Tänk att kunna sova till 8-9 på morgonen, men ändå veta att stallet och hästarna får mat. Tänk att kunna jobba och tjäna pengar, men ändå veta att hästarna får motion, komma ut i hage och tas om hand. Tänk att få kunna resa bort eller åka bort över en helg, men ändå ha någon som ser till att allt där hemma med hästarna tas om hand om i alla fall. Hur lyxigt låter inte det!? Man har hästar, men kan ändå ha ett "normalt" liv, bara därför att man har någon annan som kan ha hand om dem.
Men jag ska bli en snäll hästägare med hästskötare. Jag ska uppskatta dennas hjälp till 1000, och ge den beröm och uppmuntran för det den gör. Det är viktigt!

Ja! Jag ska bli hästägare helt enkelt när jag blir stor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar