söndag 26 december 2010

julen vara ända till påsk.

Den 26:e december och julafton har passerat. Julmaten stod på bordet, gästerna var här på och hade ett strålande humör, tomten kom och alla klappar delades ut och många barns ögon tindrades upp. Det är väl så en jul ska vara!
Men när är julen egentligen över? Varar den ända fram till påsk som man sjunger i julvisan? När ska man plocka ihop alla tomtar och nissar som står lite här och var i fönster och vrår? Hur många dagar efter jul ska man behöva äta julmat?
Hur som haver så känns detsom att den är över nu.

Försökte mig på att ta mig till Bollerup igår för att jobba.. Gick sådär!
Körde extra tidigt för att försäkra mig om att komma fram i tid. Men när jag hade 1 km kvar till Mc Donalds rondellen i Ystad så i sista backen... jag gliiider.... rakt ut i vägkanten, rakt in i ett älgstaket, wioops!
118118, nr till bärgningsbil. Ringde dem 06.43. 08.46 ringde han tillbaka och sa att han var på väg och kommer om ca 30 min. 09.14 kom han. 09.30 var jag uppe från diket! 10.15 var jag på Bollerup! Vilken toppen morgon.

Skulle ha jobbat idag också, men när klockan ringde 04.30 och jag såg genom fönstert att det var snöstorm ute, ringde jag dem på skolan och sa att jag inte vpgade ge mig ut. Det var nog svårt igår, och förmodligen ännu värre idag! Fick bli en lugn hemma dag istället..
Efter ett besök i Ängelholm i morgon förmiddag bär det av mot Kristianstad igen. Skönt att komma tillbaka till en vardag igen. Blir inte så många dagar. På Onsdag åker jag hem till mamma och pappa igen för att fira nyår på det här hållet, och även den helgen försöka ta mig till Bollerup för att jobba igen!

... julen är inte riktigt över i Billeberga än. Granen står kvar, tomtarna pryder fönsterkarmarna, och den sista julmaten är fram dukad på bordet! Dax att äta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar