torsdag 9 december 2010

Nytt jag!

Nu har jag sakt hejdå till det mörka, lockiga och långa håret. Nu säger jag i stället hej till det korta och blonda :) Lite annorlunda känns det, men jag är nöjd och trivs! Känns som ett nytt jag!

Hur trött ska man behöva bli på sig själv innan man får riktig panik!???
TRE nycklar och min plånbok har jag gjort av med! och jag hittar dem inte!!! Inte någonstans!!! Var f*an har jag lagt dem? Semester snart kanske!?

... Eller inte!
Denna helgen är Axel i Geneve med Tomas och groomar. Vilket innebär att det är ladies weekend denna helgen också. Men både jag och Ida jobbar hela helgen, + alla 16 hästar hemma, så det blir fullt upp. Igår var vi och hälsade på Jasper och Danilo som står hos en vän till familjen Olin, dem mådde fint. Men jag saknar dem <3. Sen följde vi med Göran hem ett tag och satt och kollade på bonde söker fru, drack kaffe och pratade lite med Göran och hans fru. Trevligt.

Idag har jag varit i Malmö och klippt mig :). Mycket fint, mycket fint. Sen när jag kom hem har jag varit ute i stallet fram till nu. Ikväll är en gör-så-lite-som-möjligt-kväll. Eller ja, en liten stund i alla fall. Mats kör snö nu, sen när han kommer hem vid 8 halv 9 iväll mpste han hjälpa oss att köra in hö och halm. Så var den lugna och stillsamma kvällen förstörd... Men vad gör man inte för hästarna!

Imorgon innebär det jobb för min del. Är på Bollerup denna helgen också. Ida jobbar med inne i stan. Sen på kvällen är det ju IDOL FINAL!!!! Hejsa JAY!!!

Lördag är det jobb. Sen på kvällen ska ida till Båstad på glöggkväll, och jag blir hemma själv. Det sägs att Sex and the city filmen ska visas, så jag ska se om jag kan ragga fatt i någon som vill se den med mig!

Söndag, jobb igen. Sen kommer mamma och pappa och hälsar på en liten stund på eftermiddagwen. Och framåt kvällen ska jag och Ida till Wiveca och baka julgodis, pepparkakor och lussebullar. Mysfaktorn är hög!

Men nu ska jag först och främst gå in, byta i tvätten och kolla in min nya frisyr i spegeln! I like!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar