söndag 12 december 2010

Ordning och reda.

Jag trodde att jag var en person med ordning och reda. Jag har bytt uppfattning!!!
Var finns alla nycklar och min plånbok egentligen!???? Var ligger dem någonstans? Ingenstans är inget bra stället har jag kommit på. För lägger man dem där så hittar man dem ALDRIG!! Typiskt! Det är Oordning och Oreda i mitt liv för tillfället.

Denna helgen blev inte lika mysig som den andra blev... Igår var ingen bra dag alls, stressig morgon, knäppa hästar, hemma själv, hundar som försöker ta livet av sig, saker som trillar ner ifrån väggen utan anledning (förmodligen bara för att jag var hemma själv och är fruktansvärt mörkrädd), och fortfarnade ingen plånbok hittad. Nycklarna har jag tappat mina förhoppningar för. Men min plånbok, jag vet att den finns någonstans. MEN VAR!????
Idag har jag ont i huvudet. Fast när jag kommer hem från Bollerup idag så kommer mina föräldrar och hälsar på. Kanske ska be mamma leta efter plånboken, hon brukar kunna sånt som ingen annan kan!! Lovade Sune igår att få träffa sin lurviga vän Terra också nu när dem kommerförbi i eftermiddag. Tror att han kommer bli glad :) Först kommer han bli jätte glad när jag kommer hem efersom att han och Selma är hemma själv, och sen kommer han blir jätte glad när han få träffa mamma och pappa, och sen kommer han bli jätte glad när han får träffa Terra!!! Vilken lycka för min arma lilla självmordsbenägna hund!!

Sen ikväll har vi pratat lite om ifall vi ska bort till Wiveca och baka lite.. Får se hur det blir med det. Ska fixa stallet först när jag kommer hem, sen hälsa på mamma och pappa, sen försöka bli av med min huvudvärk, och sen ringa bort till Wiveca och undra hur det står till med henne, och ifall hon orkar med att vi kommer bort och våldgästar hennes hus!! Inget bestämt än alltså. Vi får se!

Imorgon kommer Axel hem igen. Skönt eller inte. Låter det vara osakt! Men denna veckan blir ganska kort, fast att den är precis lika lång som dem andra 52 på året. Men både Axel och Ida jobbar fram till Torsdag. Sen på kvällen där åker dem till Uppsala och kommer hem på Måndagen därefter igen. Så det blir bara jag och Sune hemma då, och alla 16 hästar och katten förstås. Selma åker med Axel och Ida. Hur ska jag klara mig!? Det gör jag :). Jag är en duktig tjej som reder mig själv.

Sitter och funderar över i fall jag ska äta min såkallade lunch jag fick med mig idag. En apelsin! Kan man kalla det hälsokost?! Snarare ingen kost alls... Men det får duga!

Nicole: Fungerar "lyckopillerna" även som riktiga lyckopiller!? I så fall hade jag behövt ta några!
Det är inte lätt att ha bil men inga bensinkort, inte heller något körkort, eller bankkort! Det är inte så lätt alls nu faktiskt! Attans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar