onsdag 2 februari 2011

En nominering.

Hemma själv en vecka nu med 18 hästar... Borde jag inte förtjana en nominering som årets hästskötare efter det?

Men än sålänge har det varit en ganska lugn vecka. I Måndags var det en ganska lugn dag här på gården, fixade lite med stall och hästar. På kväll en när Axel och Ida kom hem från jobbet åkte dem och lämna en häst, och hämtade en. Då passade Jon på att komma hit och hålla lite sällskap.
Igår var också en ganska kugn dag, men jag hann med en hel del i alla fall. Göra stallen, laga hagar, köra Ida till jobbet, köra in till Ida´s jobb igen för att lämna ett par saker dem hade glömt hemma. Ta in och fixa hästarna för natten, städa hela huset med damsugning, undanplocka, torkning av golv, bäddade rent sängen, och tvättade. Sen kom åter igen Jon på ytterligare ett besök för att bojkotta min ensamhet, då Axel och Ida åkte till Bordaeux igår.

Idag har jag bara hunnit fodra, äta frukost och släppa ut hästarna. Ska ut och göra stallen nu tänkte jag. Sen kommer förhoppningsvis Göran och hämtar lite hö, och i eftermiddag, kväll ska jag in till stan till Emelie för att se hennes nyrenoverade lägenhet :)

Så än sålänge kan jag inte klaga på dagarna som har gått ensam med 18 hästar. Det kommer att gå bra :)

NICOLE ÄR HEMMA IGEN!!!! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar