fredag 11 mars 2011

11 dagar har gått.

Januari börjar året, Februari kommer näst. Mars, April har knopp i håret...
Nja, vet inte det! Idag har det i alla fall både regnat och snöat, och varit både + och - grader! Vår känslorna som började väckas fram i början av vecka, försvann giår igen. På Flyinge igår när det snöade som mest var det någon som kom skuttandes och tjöt, -"det är jul, det är jul!" Nej, tack! Nu får det vara över. Nu vill jag ha sommar.
11 dagar har gått sedan den 1 mars, detta innebär att hovslagaren kommer hem imorgon och tar över ansvaret för deras hästar igen. Det har gåttt super bra att ha hand om dem, men 12 dagar räcker! Nu är det ett par dagars ledighet, sedan bär det av som jag nämnt innan till Österlen där jag ska ta hand om ett par andra hästar! Mycket hästar, men mycket glädje.
Sedan blir det ett par helger på Bollerup också.
Som det ser ut nu så blir April en semester månad för mig. Inget jobb inbokat i alla fall, fast man vet ju aldrig när det gäller mig. Då går det ju oftast från det ena till det andra.
I Maj däremot är det jobb uppbokat hela månaden! Då sadlar jag om från hästskötare till DAGISFRÖKEN!!! Hm! Jag är lika skepptisk som Ni förmodligen också är, men jag tror att det kommer gå bra trots allt!

Ikväll har jag bjudit in mig till Mats och Wiveca, så det blir väl Lets Dance som vanligt. Vad vore en Fredag om inte Lets Dance funnits!?

Tror det börjar bli dax för en dusch nu... Efter en hel dag i stallet, och med snö/regn i håret, så känner man inte sig sådär super fräsch.
Hunden ser faktiskt också ut att behöva ta ett bad. Han sitter här bredvid mig helt ovetande, stackaren. Men är man gårdshund får man stå ut med en del bad :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar