söndag 20 mars 2011

En produktiv helg.

Denna helgen har inte bara inneburit ett semsterliv här i Hammenhög, utan också lite jobb på Bollerup. Med fint väder och raska elever har det gått väldigt bra.
Det märks inte bara på det fina vädert att det börjar bli vår nu, utan även på att fölen börjar titta fram. Peach fick det första fölet för i år, en super fin brun hingst var det som tittade fram, och jag och Johanna kallar den Apricote. Men First Wish är också ett namnförslag på min lista.
I fredags kväll blev det Havannas tur, och även hon fick en liten hingst, fast denna blev fuxfärgad med väldigt mycket vitt i huvudet. Johanna hade som namnförslag Woopsy daisy i fall det blev ett sto, men eftersom att det blev en hingst, så kallar vi den woopsy doopsy.
Inte nog med en fölning i helgen, Quamba passade också på att föla, och igår kväll kom det även ett litet sto till världen. En brun liten sak med en rund stjärn i pannan. Även den väldigt fin. Eftersom att pappan till detta föl börjar på c, så döper Bollerup sina föl efter första bokstaven som pappan har. Så jag och Johanna och funderat fram och tilbaka, och kommit fram till några namnförslag. (obs, jag skriver endast dem som är mest seriösa, annars hade det kunnat bli cantarelle, camilla, couscous, citron och christine, men för fölets skull så sållade vi bort dessa ;)).
Caramelle, Clira, Cartedore, Cara mia och Caddi.

Efter dagens slut så stannade jag kvar och passade på att ge Axels travare Abbe lite exra kärlek! han såg ut att behöva det. Tvättade benen och svansen, rycktade och friserade manen. Han blev så fin så fin! han såg även ut att uppskatta min kärlek till honom.
Men det är inte bara till honom jag har gett min kärlek till idag. Det finns en väldigt liten och gullig häst som heter Tobago som jag fick skänka lite kärlek till också. Väldigt söt liten häst det där.

På vägen hem passade jag på att inhandla lite saker som började ta slut i skafferi och kyl, sen när vi kom hem tog vi in hästarna och gav även dem lite kärlek.
In i duschen och efter det laga mat. Nu sitter, eller ja, Sune ligger framför brasan, jag och bara myser. Imorgon ska vi sova till vi vaknar utan något som helst alarm påsatt. Fixa stallet och hästarna, och bara ta det lungt resten av dagen!

Det går bra nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar