tisdag 8 mars 2011

Alla dessa hästar!

En del hästar gör en mer lyckliga och glada än andra. Hästarna här i Kristianstad är några utav dem som gör mig glad!

Idag har jag varit ledig ifrån Flyinge, och har hunnit med att göra en del under dagen.
Förmiddagen tillbringade jag på Kungsborg, där jag släppte ut hästarna, mockade och fixade stallet. Efter det körde jag tillbaka till Balsby igen och fortsatte i stallet här. Jag hann med att köra två hästar, vilket faktiskt gick ganska bra till min stora glädje, för visst ör det alltid lite roligare när hästarna sammarbetar med en!
När motioneringen av hästar för min del var över, tog jag klippmaskinen i ena handen och saxen i andra, och friserade hästar. Välbehövt!
Så nu är alla friserade och fina, med flätor förtillfället i manen, så att den ska hålla sig på rätt sida! Man känner sig så himla bra när man har tagit tag och gjort en sådan här grej. Hästarna blev fina, och jag blev nöjd! Hur bra som helst!

Jag tycker man kan sammanfatta denna dag som en bra dag!
0 grader ute, solen skiner, himlen är blå, hästarna har blivit fina och friserade, och bäst av allt! Jag har pratat med Nicole. Vad kunde göra dagen bättre en så?!

Jag är ganska nöjd helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar