tisdag 15 mars 2011

Shopping dag på Nova.

Vaknade upp i morse med en väääldigt pipig hund. Nix! Inte Sune!!! PEPS heter han!
Finns det någon gnälligare hund?
Gick upp och släppte ut dem, och gav dem mat, sedan upp i sängen och under täcket igen. Finner ingen anledning att gå upp klockan 06.30 när man är ledig.
Väl i säng börjar en envis människa att skicka sms när jag som bäst försöker somna om. Häpp! Då var det bara att gå upp i alla fall!

Upp och äta frukost med mamma och pappa, sedan körde dem till Jyckebo, och jag gjorde mig i ordning för ett senare besök på Nova Lund.
Hittade ett par linnen och en för liten tröja (obs, ska vara så) på H&M, annars fann jag inget speciellt av värde som jag kände att jag behöver just nu. Skulle behva ett eller kanske två par jeans, men det kändes inte som en köpa-jeans dag idag, så det blev inga.
Istället så blev det lunch med Jon som kom dit och ville träffas. Gick en runda tillsammans med honom och kikade runt lite, sedan drack vi kaffe tillsammans med Carolin som hade lunchrast just då.

Efter kaffepausen tackade Jon för sig, och jag och Carolin tog en tur och kollade runt lite. Blev inga större inköp då heller. Ett gratulationskort till mamma från Gallerix bara.

Sen tackade även jag för mig för den här gången när CArolin var tvungen att återgå tillarbetet, och jag begav mig till Löddeköpinge för att tvätta bilen på schell! Dagens gärning!

Hem till Billebergao hc släppa ut kotte 1 och kotte 2, eller Sune och Peps som man också kan kalla dem. Gick ut och mockade till ponnysarna, och fixade till kaninerna. Sedan kom mamma och pappa hem igen, och middagen blev serverad. Potatismos och falukorv. Kan det bli mer svenskt? Lagom till middag kom även Carolin och höll oss sällskap.

Nu har pappa kört till jobbet, mamma och Carolin går igenom barnsaker på vinden (woho), kottarna leker och busar så att saker far runt här på golvet. Själv sitter jag och fördriver tiden vid datan, för att sedan massera mamma eftersom att jag lite snabbt i farten råkade lova henne innan.

Kvällen kommer att spenderas med mamma och småhundarna i soffan och Sofiasänglar är det programmet som får fördriva tiden på tv ikväll!

Imorgon bär det av igen för min och Sunes del, sedan är vi borta en veckas tid :). Vi är ett par väl arbetande individer jag och Sune... Men det trivs vi med!
Jobba bör man annars dör man. Och kontot klagar inte i slutet av månaden heller!

Var det någon mer än jag och pappa som kollade på Världens bästa hotell igår? Så himla roligt!! Sötare människor får man leta efter!!

"- Vet du hur man säger bil på engelska?"
"- Ja! Bill!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar