onsdag 28 december 2011

Ett minne blott.

Nu under kvällen har det dykt upp en del minnen som man verkligen längtar tillbaka till!
Åt färskpasta med avocado och bacon till kvällsmat idag. Det gjorde jag och Rebecka Ström när vi var som en på Bollerup också. Tänk vad tokigt roligt vi hade det! Axel hade sina hästar i Hingststallet på skolan och det roligaste som fanns då var att ta hand om dem. Vi käkade pizza var och varannan dag, åkte med hem till axel och niklas lägenhet, gick på bio, fick ett par kepsar av Natalie Finke och Emelie Kunis som vi senare kallade "Finke-kepsarna"... och fick tillslut smeknamnen systrarna Tatto. Det var hösten 2006.
Sen kom sommaren 2009, då Nicole Offason följde med på en del tävlingar med Team Olin. Det var också då jag träffade en av mina nu bästa vänner, som gjorde att jag fick världens underbaraste hund, Sune.
Bara för någon vecka sedan pratade jag och Axel om den gången då vi stod i selkammaren, och Nicole inte visste att Axel var kvar i stallet, och sa en kommentar riktat mot honom... och Axel kontrade tillbaka! Jag vet inte om jag skrattat så mycket som den gången!
Eller i Vaggeryd när hon funderade på i fall man såg i syne, om man då hörde i hörne. Veckan i Belgien är inte heller något man vill glömma. Filmvisning i Erikssons lastbil, skålandet med något citronvodka på pizzerian och öldrickandet på puben, eller cyklingen med en Nicole ståendes där bak, och en Axel inputtad i busken i Tomas.
Sist men inte minst, sommaren 2011! Även då träffade jag en av dem som blev en av mina bättre vänner. Nämligen Johanna Fridolf! Hon fick också tillbringa ett par veckor med Team Olin, och detta med bravur. Vi gjorde om Bojsläpet till vårt boende som vi lite internt kallad JCs. Första natten var vi väldigt optimistiska och gick och la oss i underkläder och endast påslakan som täcke, och uatn värmefläkt. Morgonen därpå vaknade vi båda med vars en tjocktröja och en frotéhandduk som täcke! Massa skratt, roliga historier, mycket godis, men också en del kärlek mellan häst och människa! Aachens alla goda efterrätter, Johannas matmonster som fick eloge av en tysk, och denna ännu oförklarliga händelse med chinesen som hade fått sin bil inlåst på en parkering som ville att vi skulle hålla upp en bom till honom så att han kunde köra ut... och kärleken som uppstod mellan Johanna och Leon. Vi åkte vidare till Riesenbeck där vi borstade tänder i jäger... Duschade med sällskap av ett X-antal spindlar, gjorde "tåget" med alla sorters människor på kuskfesten och dansade till en av Johannas alla låtar, Lets do it tonigh, give me everything tonight...

Alla dessa fantastiska, roliga, underbara skratt och minnen, kan inte få en annat än att längta tillbaka!
Blir det en minnesvärd sommar 2012 också!? Det finns det bara en som kan avgöra, men jag och Johanna är redo om det ska vara så!!! Fler minnesvärda händelser tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar