tisdag 6 december 2011

Sune vs. lastbilslån.

När jag och Sune är uppe i Kristianstad finns det bara EN som gäller för Sune!!! Axel! Vart han än går så ska han gå efter, även om Sune tycker det är svinkallt att åka med på vagnen, så ska han ändå göra det i fall det är Axel som kör. Härom kvällen gick Axel runt i huset, och mycket riktigt så efter tuffade lilla sune efter som en promenadslimpa. Stannar Axel, stannar sune. Går axel, går sune efter. Så sa Axel rätt som det var: Men Sune! Då är som vårt lastbilslån! Jobbigt, och efterhängsamt.

Flyingedagarna gick fin, fint. Paraden med 1-6 spann, gick bra, våra hästar skötte sig, candy och freja i christers spann, och fenix, danilo och pingo i vårt spann.
Kadrilljen gick bättre än på repetitionerna tycker jag iallafall. Mer precis, och i fas. Även där skötte sig alla hästar bra! Att jobba som hästskötare igen gick även det bra :). HAde praktikanten Sandra till hjälp, och det gick fungerade bra.
På Lördagskvällen, passade jag på att ta en tur till Fulltofta, för att hälsa på ett par vänner! KUL!!! Det var inte igår. Blev ett glas fin trots allt, vilket innebar att jag och Sune sov över. I Söndags körde vi vidare till Kristíanstad för att hjälpa Axel med att köra barn i Viby med häst och vagn. Axel hade massa annat för sig hemma på gården, och jag, Danilo och Pingo packade ihop oss och körde iväg. Mellan 12.00 och 14.30 körde vi runda på runda, på rinda, på runda runt i Viby med alla barnen. Mysigt, hm!
Igår tog vi en dag på gården i Kristianstad, hjälpte till med stall, och hästar, och fixade lite. Christer kom och tränade spannet, och jag vågade mig på att longera ett par hästar igen...

Idag åkte jag till sövde för att kolla till huset, men är nu åter i Billeberga igen.
Imorgon ska jag passa Fabian, och på Torsdag måste jag åka till Kristianstad igen för att byta bil. Jag fick ta Axels bil hem då min bil av någon anledning kände för att få punktering. Så jag tar vinterdäcken med mig upp och bytar där, så är det fritt fram och köra igen!

Fredag, Lördag åker jag till Båstad och hjälper Annika med stallen, för att Tomas ska iväg. Så det blir idolfinal där! Hoppas jag...

Annars!? 2:a advent och första snön kom igår, åtminstonde i Balsby. Det är inte riktigt klokt vad tiden går fort!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar