onsdag 28 december 2011

Livet på en bondgård.

Klockan ringde tidigt i morse, då vi skulle ut och fodra och fixa hästarna innan dem skulle ställas på lastbilen i 13 timmar. Sen har dagen bara rullat på här på gården i Båstad. 06.30 åkte team Eriksson ivög för att åretkomma igen på Lördag, och kvar blev jag med alla hundar, hästar, kor och vildsvin.
Fast denna dagen har inte varit som dem andra.. Ögoninflammation på ena ögat, fick fixat ögonsalva av veterinären som kom ut och kollade på hästarna, nu väntar jag bara på att det ska bli bättre. En häst fick jag inte ut på flera timmar ur boxen då den tydligen är rädd för kor, och vägrade därför lämna boxen och gå förbi korna. Det hela slutade med när alla andra hästar var ute, att jag fick backa ut den ur stallet! Skam den som ger sig.
Sen när jag skulle ge korna potatis välte jag hela kärran med potatisen i, vilet gjorde att bara en ko fick ALL potatis. Så det var bara att börja skopa potatis och dela ut så gott det gick till dem andra stackarna.
Sist men inte minst skulle jag ge hundarna mat... Precis när jag öppnat haspen in till en av hundarna hoppar hon på dörren, vilket gör att jag får den rakt i huvudet, mellan ögat och tinningen, och blodet pulsar ut! Fint! Så nu har jag ett öga med ett stort plåster, och ett öga som är tjockt och kletigt pga ögoninflammation, så det ser ut som att jag har blivit misshandlad! Herre gud.

Annars har allt gått bra idag :) Och jag hoppas det gör det resten av veckan också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar