söndag 30 september 2012

This weekend.

Fredag: mamma och pappa lämnar mig för ett besök i huvudstaden, kvar blev jag med 2,5 hundar 2 hästar och 2 kaniner. Men vad gör det?! Jag passade på att äta lunch med Therese och killarna på basilika, sen som grädde på moset en fika med Pernilla som jag inte träffat på evigheter! Efter att ha varit borta ett par timmar, var det dax att bege sig hem igen för att släppa ut hundarna igen. Fredagen fortsatte i tvsoffan med melon och fanta som mys!

Lördag: regn, regn, regn och regn!!!
Hundarna åkte ut och in hela tiden, tills det blev eftermiddag och det blev lite blåare på himlen. Då kom Malin och Mathilda också för att fixa hästarna, sen kom dem in på en fika innan dem skulle vidare. Lördagkväll, körslaget, 6 st after eight, godnatt!

Söndag: telefonen ringer, grannen, hästarna rymt, och blev infångade i grannens hage. Laga hage, sätta på strömmen, hämta hem hästarna och in med dem i deras egna hage igen.
Ikea med Therese och barnen, inget inköpt för min del, men bl.a. En symaskin för tessan. Korv som avslut, sen hem och lämna dem. Körde seb till farmor och farfar där jag blev bjuden på mat tillsammans med kusin Philip.
Tillbaka till Billeberga igen för att se så hästarna stannat kvar hemma, släppa ut hundarna och ge dem mat.
Nu är soffan intagen med x-factor på tv. Nu väntar jag bara på att mamma och pappa ska komma hem med min hallon- lakrits polkagris från Gränna :)
BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar