söndag 5 april 2009

Ensam hemma

... inget jag föredrar, men det får väl gå för den här gången också! Axel, Ida och Selma har åkt upp till Uppsala till Idas föräldrar, och kvar blev jag med två katter, en kanin, ett marsvin, fyra fiskar och tretton hästar. Funkar det också :)

Mamma, pappa, mats och Wiveca var här igår och grillade och höll mig sällskap, det blev en trevlig kväll med god mat och trevligt sällskap. Det har varit ett sådant himla fint väder här några dagar nu så att understället och mössan åkt av. Vissa har fortfarande komplett underställ med två par långkalsonger och dubbla strumpor :P, inget jag föredrar i den här varmen kanske!
Körde Jasper igår, dressyr och precision. Gick sådär enligt mig. Har för korta tömmar, sitter och håller i för hårt, mest på höger, måste se över programmet lite mer, hålla ett bättre grundtempo i presicionen... Mm, lite saker att se över denna veckan och öva, öva, öva! Ska köra han imorgon ingen, och försöka komma på mig själv och bli förhoppningsvis lite bättre. Tävlingen är ju trots allt ganska snart!

Idag har det blivit en dag med Wiveca. Började med att fodra och fixa hästarna på morgonen. Sedan när klockan blev 08.00 traskade jag iväg till 5:an och höll Wiveca sällskap vid frukostbordet. Med det tråkiga vädert utanför fönstert blev det en lång frukost och några lösta korsord, sedan fick vi köra iväg med en frukostkorg till Mats som var ute och ringvältade. Sedan fixade vi på Nytorp, Wiveca i trädgården och jag i stallet. När klockan sedan slog 12.00 lånade jag Mats cykel och cyklade bort till 5:an igen för att äta lunch, det blev råddjurskalopps och ris!
Efter lunch uppehållet tog jag och Wiveca bilen och körde först till Balsby och slängde sopor, sedan körde vi vidare till Cheapy och köpte en laminatskiva till hallen här på Nytorp. Värt att notera är att vi körde 30 km/h hem!
Hem och lämna av den för att sedan köra till Ica och handla och sen till Rusta och fixa en diskho som också är till hallen här på Nytorp. När vi kom hem blev vi bjudna på pannkakor hemma hos Eric (Wivecas pappa), och efter den trevliga stund så tog jag in hästarna och fixade till dem för natten. Sedan kom Wiveca och hämtade upp mig när allt var färdigt med hästarna och stallen. Då tog vi fart ner till Balsby igen för att slänga ytterligare med sopor. När den sista kartongen var slängd körde vi till stan och solade. Var inte igår!
Nu sitter jag i soffan med Fisen bredvid mig och kollar på "Vårt bröllop i era händer". Sådär bra!

Ska gå upp och duscha nu så att man slipper lukta brända celler så länge till. Sedan blir det soffan igen med lite glass för att piffa till Söndags kvällen lite :)

- Gå fort och le mycket! - Så synt det inte att att du är ful!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar