måndag 13 april 2009

Varför!?

Jag frågade men fick inget svar!, varför blir det så!?

Har varit träningshelg för Axel i Åstorp i helgen. Så vi pckade lasbilen full med saker och lastade in 6 hästar och åkte iväg i Fredags morse. Då var det Dressyr som gällde. Körde två pass! Åt god påsklunch och senare på kvällen en ännu godare middag som Anne- Christine hade lagat ihop. Till middagen kollade vi på ekipagen som blivit filmade under dagen dem kört, och Christer satt och bedömde vad han såg och tyckte under tiden. Väldigt trevligt och väldigt intressant.
Dagen efter på självaste påskafton var det upp med tuppen för mig, för att träna lite maratonhinder med Jasper. Jag proade och Axel smackade, men det är som vanligt! Gick ganska bra i alla fall. Sen var det Axels tur, och på listan stod det dressyr igen. Sedan kom Frasse och då blev det en runda med maratonkörning för Axel också... Gick bra det med.
Efter att ha gjort färdigt hästarna och packat in alla saker igen, så bar det av mot Kristianstad för Axel och alla hästar, men mot Billeberga för min del. Familjen flyttade på Fredagen och Therese fyllde år, så det fick bli att gå på blandat inflyttningsfest och födelsekalas. Fast när klockan började närma sig 21.00 blev det att ta farväl av gästerna och börja bädda så att man kunde krypa ner under täcket. Jag var jätte trött!
Söndagen kom och under förmiddagen hjälpte jag föräldrarna att fixa på gården, sedan bar det av mot Balsby framåt eftermiddagen för att återgå till vardagen igen.

Idag har jag varit i Flyinge och deltagit i en tränings,tävling med Jasper. Ska tävla "på riktigt" på Söndag så då passade vi på att åka dit och träna lite inför. Jag körde dressyren och precisionen, och det gick väl bra. Är det första gången så har man inget att jämnföra med, men nu vet jag vad som behövs tränas på till på Söndag, då det ska bli ännu bättre :).
Har varit uppe och vilat två timmar nu sedan vi kom hem. Migrän och illa mående är inget jag vill vara uppe med. Känns något bättre nu, så på med stallskorna igen och ut och börja fixa med hästar och stall!

- You made me feel alive, first time in my life.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar