måndag 20 april 2009

Tävling.

Ja, då var det äntligen dax. Min första riktiga tävling!

Klockan ringde 04.40 igår morse, upp och ut till hästarna för att hinna göra stallen och fixa iordning dem hästar som skulle vara kvar hemma. In och duscha, äta frukost, ut igen och göra vid Jasper, slänga ut dem andra i hagen, lasta och åka iväg! Då var vi äntligen på väg. När vi väl kom dit så lastade vid av och gick direkt och anmälde oss. Sen väntade vet. check, och det gick fint. Jag skulle starta dressyren 12.05, så vi hade god tid på oss att gå precisions banan och maraton hindrena. Sedan kom Carolin som hade fått i uppdrag att gromma till mig och Kronberg i dressyren och precisionen, och det gjorde hon bra :)

Klockan började närma sig, och det var dax att börja köra fram. Gick väl inget egentligen vidare, blir lite nervös och Axels lite frustrerad verkar det som. Men när domaren blåst och vi körde in på dressyrbanan flöt allt på. Serpentinen gick inte så jätte bra, men det andra är jag väldigt nöjd med. Axel också! Det hela slutade med 52 straffpoäng och det räckte för vinst! Direkt efter dressyren travade vi bort till konbanan och körde igenom alla portar utan en boll ner. Omkörning!, gick lika bra det. var inte lika snabb som dem andra i omkörningen men det blev en 5:e plats i alla fall, och en nöjd Christine som körde dubbel nolla.

Sen blev det en lång paus på vårt schema för vi startade inte maratonen förens klockan 17.13. Så vi passade på att käka lunch, och kolla på när Kronberg körde sitt.

16.45 spände vi för Jasper igen, fast med denna gången en annan groom. Nu var det Axels tur. Alltid lika nervös att ha honom på vagnen. När det räknats ner och vi kom till start till maratonen blev det en ganska lugn runda. Är fortfarande lite nervös i hinderna. Men det flöt på bra och även här slutade jag på en 5:e plats.

Hästen gjordes vid, allt packades ihop och vi skulle köra hem efter en lång dag i Åstorp, tänkte inte stanna kvar på prisutdelning eftersom det var så sent. Men när jag kom ner till sekretariatat för att lämna in vagnsskylten det sista jag gjorde visade det sig att jag VANN TOTALT! Men herregud!, vem trodde det! Inte jag i alla fall! Men det kändes mycket roligt och ännu roligare blev det när jag fick reda på att jag vann dressyren på Flyinge i Måndags också :) Två segrar i rad i dressyren och en total seger. Inte dumt för att vara första gången tycker jag.

Så jag travade upp till Axel och berättade att vi fick stanna kvar på prisutdelningen i alla fall...

- Oöverens!, kan man inte säga så!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar