torsdag 16 april 2009

Torsdag, och ny Ridsport.

Men inte tusan stod det något om köring!, skärpning!

Var i Flyinge i Måndags och körde med Jasper. Kändes väl ganska bra tror jag. Framköringen gick väl sådär. Axel blir frustrerad och jag håller på att ge upp. Men väl inne i ridhuset, när det var dax för att köra dressyr programmet för dommarna, så gick det ganska bra i alla fall. Fick 58 i straff, och blev 7:a, av 11 startande. Så helt värdelöst var det väl inte. Han gick i form hela programmet i alla fall :). Bra för att vara Jasper. Efter dressyren var det precisionen som väntade. Första rundan rev jag en boll och körde på 2.06. Andra rundan gick bättre! Körde ingen maraton. Är inte den grenen som Jasper behöver träna på. Det kan han redan så bra :), Men sammanfattningsvis så är jag nöjd. Axel också verkade det som. På Söndag är det på riktigt i Åstorp, då kör vi allt... Lite nervös, men det går säkert bra. Brukar göra det. Framkörningen känns förjävlig, och jag fattar inte vad jag gör där, men efter man har kört allt känns det ganska bra i alla fall.

Idag skulle Kicki ha kommit. Fast det blev en dubbelbokning så vi ändrade tid till imorgon i stället. Blir lika bra det. Axel och Ida jobbar jag har allt klart i stallet redan eftersom att hon skulle ha kommit idag. Så nu ska jag snart gå ut och ta in Jasper och köra igenom dressyr programmet någongång för att få kläm på det som jag fick avdrag på i Måndags. Lite klurigt det där.
Blåser som in i tusan idag också, så vi får väl se resultatet på körningen efter det.

Annars i helgen händer det inget speciellt. Imorgon kommer Kicki, Lördag åker jag till Åstorp och går maraton hinderna, och på Söndag åker jag och Jasper på en tävlingstur :).
Ikväll är det bara jag och Ida hemma, vi ska äta korv och potatis till middag. Jag ska fixa klart med stallen och hästarna nu på eftermiddagen och sen blir det väl bara till att ta det lite lugnt. Något jag är väldigt bra på annars!, Får se om vi ska kolla lite med fonder och sponsorer ikväll också. Inte såkert man orkar det. Ganska typiskt familjen Olin, Andersson och Henriksson annars, att planera en massa saker man ska göra, men den blir det aldrig så i alla fall för då orkar man inte... Så kan det bli!

- Varför är inte livet som IKEA?!
Som alltid har en lösning i kanten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar