måndag 11 januari 2010

Helgen.

Fredag- Började helgen ganska lungt med en hemma kväll tillsammans med mamma och pappa. Kollade lite på tv och umgicks bara. En trevlig Fedagas kväll helt enkelt.

Lördag- Fest hos Anna i Flyinge. Slutade inte riktigt som jag tänkt mig! Festen började 18.00 men slutade tre timmar senare för mig i duschen (!). Mamma fick hämta!

Söndag- Mådde faktiskt oväntat bra. Gick upp vid 09.30 och fixade hästarna och stallet. Sedan kom Therese, Fredrik och Algot, och då tig vi en tur med Jasper och tolkade. Kul!! :)
Sedan åkte Algot hem och då lagade vi mat tillsammans. Blev inbakad fläskfilé med potatiskroketter och sallad. Mums! Efteråt blev det chokladkaka med grädde.
Söndagen slutade med Johan Falk på tv, och Diva fick 6 underbart söta valpar.

Måndag- Fixat och donat lite här hemma och i stallet. Har ju tyvärr ingen bil hemma då den fortfarande står kvar i Flyinge (men ska hämta den ikväll) så jag har inte kunnat lämna gården. Har hjälpt mamma lite med valparna, ridit Danilo, sedan kom Glumslövarna ich då red Mathilda Jasper :). Det gick fint. Hon fick styra runt lite i hagen och öva på vägar. Efter det så pysslade hon givetvis om Pumba medans jag gjorde iordning Jasper efter ritten.

Snart kommer pappa hem efter en dag på jobbet, då blir det middag, och sedan en tur till Flyinge så att jag kan hämta tillbaka min bil, och lite andra saker jag lämnade kvar efter mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar