fredag 8 januari 2010

Varför?!

Varför väljer man att jobba som hästskötare!?

* Man blir adrig riktigt uppskattad.
* Man får höra när saker och ting som är/blir fel, men aldrig när det är/blir rätt.
* Man går upp mellan 04.00- 06.00 varje dag, varje vecka, varje månad, varje år.
* Man tvingas att göra saker som är skit tråkiga, så som att putsa, mocka etc.

Men om någon frågar om man tycket det är roligt att jobba som hästskötare, så svarar man ALLTID envist: Ja!!

Men varför!? En liten fundering "vi hästskötare" har haft under årens lopp.

Idag har jag varit i Löddeköpinge och träffat Alexandra. Var i Augusti sist kom vi på... Ett tag sedan alltså. Tog en runda på Center Syd, sedan körde vi hem till henne och forsatte att prata där. Det är ju det man gör när man inte träffats på länge ;)
Sedan när jag kom hem igen, några timmar senare än jag beräknat.. Typ tid 16.00 så tog jag in hästarna, men även red både Jasper och Danilo! Gus vad jag är fantastik!
Med 11- grader ute och rida två hästar resulterade i att tårna blev så frösna att det gjorde ont så fort jag gick, och fingrarna gjorde fruktansvärt ont och blev helt BLÅ!!! Är minus grader i stallet också, så nu får man gå in i köket i huset för att hämta vatten till hästarna! Härligt att ha häst :)!!
Tur att det roliga väger över det inte så roliga med det!! För vad hade jag gjort om jag inte haft mina hästar?

Ikväll blir det Let's Dance med mamma och pappa. Det är dags för Fredags mys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar