måndag 25 januari 2010

Jobb(ig) helg!

... Men vad göra man inte för dem underbara djuren, hästarna?!

Fredagen började tidigt, då jag skulle jobba på Flyinge i Stora Hingst. En valig dag alltså mellan 07.00- 16.00. Helt okej!
MEN! Men den här helgen var jag även i Kristianstad då dem åkte till Uppsala.
Så när jag slutat på Flyinge, körde jag direkt till Balsby i Kristianstad för att börja mocka åt 14 hästar! Ja, 14 hästar. Det är inte riktigt klokt vad många det är. Men det gick bra, sen var det bara till att börja plocka in, och pussla ihop vart alla hästar skulle stå. Tror dem flesta hamnade i rätt box :)

Fredags kvällen slutade med Lets Dance och ett kort besök av Anna och Emelie som hade vägarna förbi.

Lördagen började ännu tidigare, då jag fick hoppa in och jobba på Flyinge igen, så klockan ringde 05.00! Ut i stallet, fodra, släppa ut, sen köra till Flyinge med släp efter med halm på. Var på Flyinge mellan 07.00- 10.00, sedan körde jag till Billeberga och lämnade av halmen jag hade med mig. Mockade boxarna här hemma, och sedan tilbaka till Flyinge igen för att full följa jobbet jag hade kvar.
Där efter begav jag mig tillbaka till Kristianstad igen för att få i ordning med alla stall och hästar där. Tar sin lilla tid!
Men alla boxar blev färdiga, och alla hästar kom in och fick man.

Framåt kvällen kom Nicole, då körde vi till Pelle i Blentarp och skulle kolla på en valp och hälsa på. Så efter gps:ens alla konster och mina och Nicoles gissningar så kom vi tillslut fram. Bättre sent än aldrig!

Valpen var HUR SÖT som helst!! Vill ha, vill ha, vill ha!
... och som alltid går tiden fort när man har roligt, så när klockan blev lite efter 22.00 tackade vi för iss och började bege oss hemåt.
När vi var hemma lite mer än 1 timme senare, fodrade vi och sa godnatt till hästarna, för att sedan gå in och lägga oss i vars en soffa och kolla på tv. Mysigt!
Det fick bli: I know what you do the last summer! AH!! Skräck film är inte riktigt min typ av film. Men jag hade ju Nicole som sällskap :)
När filmen var slut och klockan visade 01.30, och jag snabbt räknade ut att jag snart varit uppe ett helt dygn, var det dax att säga godnatt. Är ju en dga imorgon också!

Men Söndag blev sovmorgon! Klockan ringde 07.00 men vi gick inte upp förens 07.40. Masade oss ut i stallen och fodrade, sedan gick vi in i igen och slog på filmen: Lär dig köra!
Kollade en stund på den, sen släppte vi ut hästarna tillsammans, och sedan var det dax för Nicole att lämna oss!
Så det var bara att sätta igång och mocka :). Härligt, härligt!
Fixade färdigt allt, och packade sedan i hop mina saker för att köra hem till Billeberga för att fixa stallet och hästarna här hemma också!

Ganska trött i både kropp och själ var jag igår kväll!
Men som sakt, vad gör man inte för dessa hästar!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar