onsdag 4 maj 2011

Dag 2.

Då var dag 2 också avklarad! 9 barn, och det gick precis lika bra som med 5. Börjar få kläm på det här nu :) Fast Christine verkar vara lika jobbig och säga fortfarande, idag blev det både Fröken, men även Anette och Helen.

Efter dagis körde jag hem och hämtade mamma och Sune, för att åka tillbaka till Landskrona för att fira Gamlemormor som fyllde 93 igår. God tårta, och goda kakor som mormor bakat klämde vi i oss. Hm, hoppas groomkläderna till tävlingarna växer med mig...

Vi fick även den andra lilla ponnyn avmaskad här hemma. Efter mycket om och men. Inte alltid så erbetsvillig det där lilla djuret, men skam den som ger sig! Nu är det bara att börja mocka hagarna!

Idag blir det dagis, ska köra om en 15 minuter. Är där fram till 15. Sen tänkte jag ta en runda till stan för att inhandla lite saker som skulle behövas fyllas på i förådet. Sen är nog tanken, tror jag, att jag ska hämta kusinerna i Glumslöv för att ta med dem ut hit till Billeberga, så dem kan rå om sina ponnysar.

Imorgon fyller min alldraste, bästaste häst 17! Och vad händer!? Jag kan inte åka dit!! Istället blir det Bonel middag på hotellet med familjen! Får trösta mig med att jag var där i förra veckan och hälsade på honom, och gav honom morötter :). Lilla Danilo!

Nix pix, dax att borsta tänderna, ta på sig jackan, pussa på hunden, och ut och skrapa rutan på bilen! 2 grader visar termometern! Hallå!! Det är faktiskt Maj nu!

Jag tycker det kan vara sommar året om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar