tisdag 10 maj 2011

Min cykel Sara, och jag!

Vi har återfunnit varandra, Sara och jag!
I igår bestämmde jag mig för att låta KIAn vila ett par dagar eller mer, och låta Sara få ta över transport jobbet! Så imorse tog jag fram henne ifrån förådet och cyklade till dagis i Landskrona. 1,5 mil är det dit, och lika långt hem, vilket innebär att dagens cykeltur fram och tillbaka slutade på 3 mil! Och idag är bara första dagen. Imorgon andra, och på torsdag tredje. Jag ska börja cykla till jobbet i stället.
Jag behöver röra på mig, och ännu mer spara pengar och inte lägga dem på massa dyr bensin. Så cykla passar mig alldeles perfekt! Jag är väl medveten om att jag inte kommer kunna röra mig imorgon när klockan ringer 06.00, förmodligen kommer både ben och rumpa skrika, men det är bara på det igen :). Jag har bestämt mig!! Jag SKA cykla!

En ny vecka på dagis, och dagarna rullar på. Vissa dagar mer barn än andra, men det är lika roligt ändå. Man kommer förmodligen sakna både jobbet och barnen när midsommar väl är här. Men jag skulle aldrig klara mig utan hästarna, så det ska bli ganska skönt att få flytta "hem" till Kristianstad igen.
Snart blir det ju tillökning i familjen: Olin, Andersson och Henriksson, nästan som att få ett syskon på nytt. Då blir det full rulle både med det ena och det andra.

Sitter här och funderar på vad mer jag har hunnit med idag när jag kom hem från dagis, men det var inte så mycket jag kom fram till. Duschat, ätit och klippt klorna och friserat kaninerna.

Nu väntar soffan och tvn. Inte en Tisdag utan Äntligenhemma, och House!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar