måndag 23 maj 2011

Liten blir stor.

Då var första tävlingen för säsongen avklarad, och hela team Olin har kommit på svensk mark igen!
Solen har hållt sig framme och hästarna har skött sig bra, och så även kusk och groomar, så jag tycker att säsongens första tävling får godkänt!
Det hela slutade med 1:a i dressyren, 3:a i maraton, 3:a i precisionen och 3:a totalt. Det börjar arta sig, och som Axel själv beskrev det: Liten börjar bli stor.

Nästa tävling är inte långt ifrån oss, utan den åker vi mot redan på måndag. Då packar vi om allt i släp och lastbil och byter chafför sen beger vi oss mot Ungern, Vecses. Där hoppas vi givetvis att det komer visa sig bra resultat även där, och att väder och humör är med oss hela veckan. Det är långt dit, och är en tuff resa både för oss men framför allt för hästarna. Men med gott mod ska nog även denna resa gå bra.

Inte nog med att tävlingarna har dragit igång igen, utan även dagis fortsätter att finnas i min vardag en månad till framöver. Barnen är underbara, och att ha ett 07.30- 15.00 jobb är helt fantastiskt. Att kombinera hästar och barn känns ganska bra, då tröttnar man inte på något av det i första hand. Men det ska bli ganska skönt att få komma tillbaka till Kristianstad sen igen och få göra det jag tycker allra bäst om. Nu har jag ju en häst som väntar på mig där uppe också, som jag ser extra mycket fram emot att få börja ta hand om igen!

Denna vecka rullar på som vanligt på dagis och lite pyssel här hemma. Sen på Fredag åker jag till Kristianstad och packar om allt inför Ungern.
Kul att det äntligen är igång igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar