måndag 16 maj 2011

En dag i sänder.


Ännu en ny vecka har kommit, och även denna måndagen har passerat. Det blev ett par timmar på dagis i vanlig ordning, barn är bara för söta. Jag kanske får skaffa mig ett par snart! Eller nja, ett får räcka till en början, det kan vara nog bara det!

Nog om det. Efter dagis begav sig KIAn med mig som förare mot Ängelholm och besök på Huntlygård. Snabbt och lätt tog vi oss sedan vidare tillbaka till Åstorp för att agera groom i sin vanliga ordning åt sjävaste Axel Olin som hade maratonträning där idag. Frågar man mig så tyckte jag att det gick bra, och hästarna skötte sig fint, och med detta utlåtande så passade jag på att bjuda på gräddbullar både till kusk, groom, tränare, lagledare och sambo till kusken. Kul att få göra något som uppskattas ibland :).
Efter en blöt träning med en del regn och i nya converse på fötterna brommade jag vidare efter gräddbulle fikat hemåt till föräldrarna i Billeberga, och håller nu på att avsluta min dag här. Kvar på to do listan står det att packa väskan inför danmark som vi beger oss mot på Onsdag morgon, för att sedan återvända igen till svensk mark på söndag. Alltid lika pirrigt i magen inför säsongens först tävling, men även dem fjärilarna brukar försvinna när vi väl kommer dit.
Duscha, kolla igenom packningen en 3 och 4 gång, pussa ordentligt på Sune som jag inte kommer se på en vecka är också något som står med på listan innan sängen kallar. Blir en lång kväll ikväll. Till råga på allt sänder även tv3 alla pirates of carabbean filmerna i sträck, vilket man gärna också hade velat hinna med att kolla på! Ibland önskar man att ett dygn hade ett par timmar extra...

Dax att göra vad som står på nr 1 på listan:
Hänga upp tvätten som ligger klar i tvättmaskinen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar