torsdag 12 januari 2012

Denna jäkla a-kassa.

Ringde för en vecka sedan till min handledare på arbetsförmedlingen, för att få förklarat för mig hur jag ska gå till väga ang a-kassa! Kom in på arbetsförmedlingen så hjälper dem dig! Toppen tänkte jag! Lätt som en plätt!
Jag körde in där igår för att få hjälp, men när jag fick klart för mig att jag var tvungen att sitta och vänta i ett par timmar för att få hjälp, tackade jag för mig, och körde hem igen. Tänkte att jag gjorde ett nytt försök idag, och det gjorde jag!
Jag körde in där, berättade vad jag ville ha hjälp med, och dem lovade att hjälpa mig. En timme senare, har jag fortfarande inte fått kläm på hur jag ska göra med denna jäkla a-kassa! Utan när jag väl var där fick jag skriva in mig, eftersom att det var ett par år sedan jag gjorde det sist, så det var dax att göra om det igen. Sen fick jag gå in i ett rum och prata med en människa som var uppretad över att hennes skrivare inte fungerade. Och det vi pratade om var om det jag hade skrivit under tiden jag skrivit in mig... Jag frågade igen hur jag skulle gå tillväga med a-kassan, och hon bad mig att gå in på deras hemsida när jag kom hem och kolla där!
Men!! Kunde dem inte sagt det från början....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar