tisdag 17 januari 2012

Jerringspristagare, världescupledare...

... jag pratar förstås om Rolf- Göran Bengtsson! Gud (inom ridsport) stavas numera RGB! Pappa kallar mig gnällspik, jag kallar det rättvisa i samhället! Det är väl inte rättvist att Therese Alshammar ska få 48 pris, Hellner 15, och Carlotte Kalla 32, och Rolf- Göran och ridsporten inga!! Eller!? Men igår tog det ändring, och helt plötsligt stod Roffe där med ett 10 minuters hyfsat dåligt tal faktiskt, men skit i det, och tog emot Jerringspriset! Det var väl på tiden. 2 gånger har han varit numinerad, tredje gången gilt! Äntligen!
Ridsporten gott folk, är faktiskt den 2:a störrsta sporten, men konstigt nog den minsta som får PR i tv, radio och media. Kan någon förklara!?

Jag är så himla glad för ridsportens skull att Rolf- Göran nu fick detta priset, för nu ska det bli mer ridsport för folket!!

Välkomna till VÅR värld!

1 kommentar:

  1. Jag kunde inte ha sagt det bättre själv!! Heja Roffe, Ninja och ridsporten!!

    SvaraRadera