fredag 20 januari 2012

Ko-kvinnan.


Nej... Det är nog inte benämningen jag vill ha på mig själv om ett par år! Korna får klara sig utan mig!
Hur romantiskt är det egentligen att alltid lukta ko, att se sin sambo/pojkvän/man stå och skrapa bajs, eller behöva dra en nyfödd slemig kalv ut ur rumpan på en ko!? Allt har sin tjusning, men ko-bönderna får även dem klara sig utan mig!
Dagen då jag sitter och skriver min egen... kommer inte ihåg ordet för en annons där man skriver att man söker en annan!? Men i alla fall, när och OM jag någongång skriver en sån, kommer det att stå:

Kvinna söker man!
Jag är en kvinna på (hur många år jag är då), som söker en man. Du får gärna bo på gård, eller vilja bo på gård. Tycka om djur, så som hästar och hundar. Har du kor!? Gör dig inte besvärad att höra av dig då!

Nja, jag vet inte... det här med en annons om att söka någon annan, verkar inte heller vara min grej.
Skrev på Facebook förra veckan att jag sökte jobb! Fick väldigt mycket respons tillbaka med många och bra jobberbjudande! Nästa gång kanske jag ska söka en kille i stället, och hoppas på samma resultat!?

Sammanställning: Jag klarar mig bra utan både kor och pojkvän! Jag har ju Sune :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar