fredag 27 januari 2012

Det blir aldrig som man tänkt sig.

Jag hade kunnat tillbringa detta inlägg till att bara berätta hur ont jag har, men det vill jag inte! Istället berättar jag hur den gångna veckan har sett ut.

Måndag: Tomas och Annika kom hem ifrån tävlingen, och tog tillbaka ansvaret för gården. Så jag takade för mig och körde till Kristianstad för att hämta Sune. Jag skulle BARA hjälpa Axel att lasta en häst, och sen skulle jag BARA ut och leda två. Men på väg ut ur stallet fastnade vi på mitten i stalldörren och jag belv den som blev mest klämd. Så det blev akuten för resten av dagen.

Tisdag: ... det blev sjukhuset hela tisdagen också med massa smärtstillande, kräkande, sovande, röntgenplåtar och en besvikelse över att inte få åka hem.

Onsdag: Fick förklarat av revben var spruckna, leden mellan axel och nyckelben isärdraget, och bröstkorgen ihop tryckt. Men jag fick lov att åka hem, och fick en sjukskrivning på 6-8 veckor... Hm!

Torsdag: Åkte med Axel till Ängelholm med ett par hästar, där mamma sedan hämtade mig .

Fredag: Mamma och pappa har precis åkt och ska vara borta över helgen, och jag m.fl. ska vara hemma och passa gården. Känner mig som 90, och jävligt orörlig, så lite hjälp skadar ju inte att få!

Ihelgen och ett par veckor framöver spenderar jag förmodligen här på gården. Finns inte så mycket jag kan göra nu när jag knappt kan ta mig ur sängen, eller ta på mig själv. Så en oplanerad vila får det bli helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar