onsdag 4 januari 2012

Landslagsträning, Flyinge.

Denna veckan inleddes med två dagars landslagsträning i Flyinge med Axel och hästarna. Någon ny och någon rutinerad i spannet, körde vi först 4-spann på förmiddagen och sen ett enbet på eftermiddagen.
Vi åkte hem igen på kvällen när måndagens träning var över, och åt meddag hemma hos Axels föräldrar.
Upp med tuppen, fast lite tidigare igår för att träna ännu en dag på Flyinge. Denna gången tog vi med en häst till, och även igår blev det först ett enbet, och sen ett spann på eftermiddagen. Hästarna har skött sig bra, både rutinerade och mindre rutinerade. Nu ska det finliras fram till tävlingssäsongen börjar..
Imorse ringde klockan tidigt, igen... och resten av denna vecka är jag på Bollerup. Ovädert Emil visar sina dåliga sidor, och här både regnar och blåser det. O charmigt!!!
Men vad gör det när man har ett par sköna och varma skor på sig!?
Mamma och pappa tog vägarna förbi Flyinge igår med ett par nya muckboots till mig, som klarar kyla upp till antarktisk!! Med andra ord, det är omöjligt att frysa i dem... Ack, så har jag lite för klena ben för dessa skor, och börjar känna av lite träningsverk. Men jag går på, och hoppas på att benen stärker upp sig! För frysa, det ska jag inte!!!

Nu är det dax för lite motionering av hästar innan stalltjänsten börjar igen klockan tre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar