onsdag 23 februari 2011

Idag är det Onsdag, imorgon är en ny dag.

Åter ingen.. Det händer inte så mycket på mina dagar än så länge, men snart kommer jag till en vändpunkt. Då börjar det komma jobb igen på schemat!

Idag har jag, mamma, pappa, Therese och Fabian varit inne i Landskrona och ätit lunch på Danny´s corner. Det fick bli stekt sill med potatismos. Och givetvis blev det en hel del ananas från sallads buffen innan maten.
Efter lunchen tog vi Fabian med oss hem... Äh, ja! Det var väl ungefär det som har hänt under dagen. Städat lite på rummet, tvättat en maskin tvätt, duschat, mockade och fixade till ponnysarna i morse, och nu har vi precis lagt Fabian, och kvällen kommer väl att avslutas med soffan och tv!

Imorgon står det F A B I A N med stora bokstäver i min kalender, och beroende på väder och vind får vi se vad vi hittar på! Men eftersom att han har världens bästa moster så kommer vi säkert hitta på något skoj. Har en del alternativ så som, jycke bo för att hälsa på mormor och morfar, eller Nova för att hälsa på moster Carolin som jobbar, eller också bara vara inne och leka och mysa... Vi får se.

Tänk vad en reklamfilm kan insperera en till att hitta på saker. Satt och kollade på tv med Carolin och mamma igår, och såg en reklam för pringles chips. Mamma konstaterade att hon inte tyckte om dem, och jag som inte heller är så jätte förtjust i chips, sa att det ska vara lantchipsen i från IKEA i fall man nu ska äta chips. Alla tre kollade på varandra, och kvällen slutade med ett besök på IKEA i Helsingborg! Roligt och trevligt. Jag är väldigt säker på att hade vi tre åkt till Ullared och varit med i programmet Ullared hade vi utan tvekan kunnat roa folk utan problem. Vi (läs: jag) är ganska roliga, och vi har ganska roligt tillsammans. Vi kan dock inte skryta om att vi stor handlade direkt. Det blev 4 ramar för min del, lite ramar och speglar, sängkläder, ljus och en spjälsäng för mamma, och Carolin shoppade loss på två kuddar och en väckarklocka. Vet att hon köpte några saker till, men det var säkert inget viktigt och jag la därför inte detta på minnet.
Och när man väl handlat klart måste man självklart även handla i "mat" butiken precis utanför kassorna. Korv med bröd 4 kronor, mjukglass 5 kronor, 3 paket med delicatobollar med 6 st i varje 30 kronor... Billigt, billigt. Det fick te, delicatobollar, skorpor och kex för vår del.
... Nej, faktiskt inte! Det blev inga chips trots att det var det som inspererade oss till att åka dit! Men vi var ganska nöjda med våra köp i alla fall :)

Gjorde ett besök på Flyinge härom dagen som resulterade i att ett x antal dagar i kalendern fick skrivas jobb på. Inget mig emot! Pengar behövs!!! Så på Fredag blir det jobb där. Lördag och Söndag fick jag nöja mig med att vara standby, men man ska inte ropa hej innan man gått över bron, så vem vet, det blir kanske jobb ändå. På Söndag packar jag och Sune vars en väska och kör till Kristianstad för att ta hand om lite hästar i Önnestad. Men vi kommer att övernatta på vårt MYCKET efterlängtande rum och säng i Balsby!! Många pussar kommer det bli på dem hästarna i alla fall! Dem är saknade! Måndag innebär också jobb på Flyinge. Sen från och med Tisdag har vi ansvaret i Önnestad. Roligt, roligt. Pengar, pengar.

He decidido! Voy a aprender español ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar