torsdag 17 februari 2011

Stockholm i mitt hjärta!

Nu är det inte bara mina nära och kära som har plats i mitt hjärta, utan även Stockholm har tagit del av det! Trots en del nedklankande ord av denna fina huvudstad pga gps:en vi hade med oss i bilen, så måste jag endå erkänna att jag gillar Stockholm trots allt.

Jag och Nicole kom fram till att göra en roadtrip lite halft oplanerat, men ändå ganska planerad i alla fall (?). Vi tog min bil och begav oss i Tisdags förmiddags. Första stopp, Gränna. Inte åker man väl förbi Gränna utan att köpa polkagrisar! Nej, vi tog oss dit och polkagrisar blev det!
Något vi hade planerat med resan var att McDonalds fick stå för middagen på vägen dit och hem. Och mycket riktigt så blev nästa stopp efter Gränna, McDonalds. Sallad med Fanta som huvudrätt och en glass med topping och caffe latte som efterrätt blev det för min del.
Givetvis fick det bli en Californina hamburgare för Nicole :). Mums!

Väl framme i Stockholm var det mycket bilar, och mycket snö, och med en gps som säger en sak och en christine och Nicole som tycker en annan, så var vi framme lite senare en beräknat. Så efter lite omkörningar, ståendes mitt i vägen med mötande bilar framför oss, och ett förar byte 300 meter innan vi var framme, lyckades vi tillslut ta oss fram!

Vi checkade in på båten, vandrarhemmet LoggIn, packade upp lite saker, jag tog en dusch, och sedan gick vi in mot stan för att handla frimärke för 2 kronor, en tandborste och tandkräm. Varför lyckas man ALLTID glömma detta!?
Efter detta träffade vi Lollo som Nicole känner sedan innan, så det blev ett kärt återseende där. Vi tog tunnelbanan till någonstans och åt middag tillsammans alla tre på chinaresurangen Rice! Mycket gott, och väldigt trelivgt. Efter middagen begav Jag och Nicole oss tillbaka till båten och Lollo hem till sig.

Det sas att det kunde vara lite extra kallt på båten såhär under vintern, så duktiga vi hade tagit med extra av allt. Täcke, filt, underställ, raggsockar, tjocka tröjor..
... vi sov i t-shirt och mjukbyxor! Och höll på att dö av värmeslag!!! Inte varje dag jag sover utan täcke, men den natten fick jag göra det.

Onsdag, och det planerade mötet för Nicole på ambassaden stod på schemat. Hon gick dit, och jag tog tillfället i ackt att träffa min moster som bor i Stockholm..
Champagne och raketer!! Nicole fixade intervjun fint och äntligen får hon sitt efterlängtande visum och får lov att åka tillbaka till OC i ett år till! Enledningen till att vi åkte hit hade gått i uppfyllelse! Bra!!

För att fira detta lite extra så tog vi på promenad skorna och gick till Tekniska Museet för att vara lite kulturella. Efter lite uppfinningar, rymdraketer och en 4D film senare, åt vi lunch, och sedan begav vi oss tillbaka till bilen för att börja vårt avslut av den här resan. Vi skulle köra hem igen.

Resan hem gick både snabbt och bra. Även där stannade vi på McDonalds för att fullfölja den planen vi hade med stockholms trippen. Denna gången blev det chocken Mcnuggets för min del, men Nicole slog på stort och tog California hamburgaren även denna gång.

Efter mycker (falsk) sång, och skratt, så anledde vi såsmåningom till Tyringe där slut destinationen var på inställd på gps:en!

Jag och Nicole, två förvirrade tjejer i från Skåne, lyckades även denna gången.

Go girlpower! Go Christine och Nicole!

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar