måndag 28 februari 2011

Peppar, peppar...

... Det påstås att man ska ta 10 pepparkorn för att ligga på den säkra sidan till att inte bli smittad av influensan! Nonsens!
3 av 4 tog. Jag tog inte. Nu återstår det endast 1 av dem som tog som inte blivt sjuk! ÄN! Det kommer...
Så än så länge har jag lyckats hålla mig kompis med den som kallar sig frisk! Tänkte fortsätta på det spåret!

Jobb på Flyinge idag. Fick gå upp lite tidigare än vad man har vant in sig med nu. 05.00 ringde klockan. Helt okej att gå upp då. Om det rör sig om en dag...
Dagen har gått ganska låmgsamt. Vi har hunnit med mycket, men tiden gick sakta, så när klockan var 15.30 låste vi grindarna och gick hem.
Jag passade på att köra och hälsa på Jasper och Danilo medans det var ljust fortfarande. Dem stog där så fint i hagen, och åt på sitt hö som dem fått utlagt! Tusan vad jag saknar dem!

Imorgon börjar ansvaret av hästarna på Kungsborg. Vid 08.00 ska jag vara där och släppa ut dem och mocka. Sedan bär det av mot Flyinge för att utföra ännu en arbetsdag där. Lunchen kommer att spenderas med Johanna, Fanny och Jenny i restunrangen :). 12.00 har jag och Johanna bestämt date! Vi får väl se hur det går!

Resten av veckan ser väl ungefär likadan ut som den har börjat... Det blir Kungsborg på morgnar och vissa kvällar, och så blir det Flyinge på dagen fram till Fredag. Helgen spenderar jag på annat håll :).

Idag har jag fått det konstaterat!
- Jag är en hårt arbetande människa! ... Men jag trivs ganska bra med det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar