onsdag 4 mars 2009

Tillbaka igen.

Ja, då var det dax att börja jobba igen! Har ju varit ledig nu Fredag till Tisdag... Fast det har varit ganska skönt att vara ledig också.
Jag och Carolin var och kollade på Håkan Hellström på Lördagen. Bättre sent än aldrig(!). Skulle egentligen ha varit den 15 November tror jag. Men det blev inte riktigt så. Lång historia!
Efter konserten lyckades jag få till lite hosta och förkyldning (som fortfarande envisas med att finnas kvar), så då stannade jag hemma ett par exdra dagar och tog det lugnt. - Och vad gör man inte om man är i Landskrona, är sjuk och har tråkigt!?, Jo!, man letar skatter med sin mamma :)
Jag och mamma tog vars en hund, tog på oss och var ute och letade skatter i två och en halv timme. Vi hade 4 styckna vi bestämt oss för att hitta, fast tyvärr blev det bara två. Vi blev sämre mot slutet... Men som sakt, två hittade vi och vi var mycket nöjda över detta. I den ena skatten låg där en golfboll, en brosch, ikeapennor, någon mjuk rund sak, och en tärning. Och i den anrda skatten låg där också en brosch, och ett suddigummi. Om man vill får man lov att ta en av sakerna därifrån, fast då måste man lägga i något annat, men vi glömde ta med vår misspiggie vi tänkte lägga i, så vi fick inget med oss!
Förstår om det låter konstigt och förvirrande, för det tyckte jag också det gjorde när mamma förklarade för mig första gången, fast det är faktiskt ganska roligt om man engagerar sig lite! Prova!

Annars här på gården i Kristianstad händer det för tillfället ingen speciellt. Har precis kommit in från stallet, och tänkte gå in och fixa lite till min kanin och mitt marsvin. Behövs nu när jag varit borta några dagar.
Har motionerat lite hästar idag, Jasper gick fantastiskt :), det har kommit och gått hästar här, jag har hunnit med att städa i stallet. Så jag känner mig ganska nöjd med min dag. Något trött nu bara. Det tar på en att vara i full gång och vara förkyld samtidigt. Inte helt optimalt kanske!

Skepp o Hojj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar