söndag 27 november 2011

1:a advent

När första ljuset brinner står julens dörr på glänt, och alla barnen glädjas att få fira första advent.
... Nja, riktigt sån första advent fellings har jag väl inte! Men hur som haver, så är det de, och snön lyser fortfarande med sin frånvaro. Istället har Berit tagit oss med storm, och verkar inte alls vilja ge med sig som det ser ut just nu. Regn och rusk är det som visas på väderlekarna. Det är alltså den där Berit som hästarna får skylla på eftersom att deras dag fick spenderas i stallet och inte i hagen...

Men jag hänger inte läpp för det, utan vad är inte bättre än att man får lov att vara inne utan att få dåligtsamvete, och samtidigt kolla på ridsport på tvn!? Grand Prix hoppningen, world cup i dressyr, kür, och ikväll wc i fyrspannskörningen! Tummen upp!

Ikväll blir sista kvällen för mig här i Grevie, Tomas och Annika kommer hem ikväll/natt igen, och jag tackar för mig för den här gången, och beger mig tillbaka till Billeberga imorgon igen.
Hur resten av veckan ser ut, återstår att se. En tur till Sövde blir det i allafall, och kanske en tur till Flyinge i helgen, då det är Flyingedagarna.

Men nu ska jag fortsätta att njuta av Tinne Wilhelmsons dressyr :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar