onsdag 2 november 2011

Höstlov.

Det var ett par år sedan man hade höstlov, vilket innebär att det kan vara lite svårt att hålla reda på när alla dessa lov är. Men ett tecken på att det är lov nu är att kusinerna är här! Johanna, Mathilda och Calle är på besök.
Dagen började med en välförtjänt sovmorgon för min och Sunes del, 09.30 gick vi upp!
Med alla kusiner och mor och far åt vi frukost, och sedan var det stallarbete på tur. Kusinerna gjorde i ordning i stallet, och sedan gick vi bort till grannen och mockade deras hage som vi fick låna till våra hästar i sommras, och passade på att ta vårt vattenkar med oss hem igen. Lunch därefter, och sen Karlslundsbadet i Landskrona. Där träffade vi Therese, Fredrik och Fabian. Mycket skoj, och mycket bad. Undervattensfotografering var en av aktiviteterna där idag, och Maggie var där och ville bli fotograferad. Efter ett par dyk och några fina bilder senare nöjde sig Maggie och Carolin sig så, och jag hjälpte till att hålla ordning på Maggie i omklädningsrummet. En tjurskallig liten dam det där, när det inte går som Maggie vill....
Vi andra passade också på att tacka för oss på badet, och gjorde i ordning oss och körde hem.
Ikväll ska jag träffa Emelie och vi ska kolla på Footloose på bio på Enré i Malmö. Hoppas jag kan hålla mig vaken denna gången...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar