måndag 21 november 2011

Den här veckan.

Måndag idag, och det är redan ny vecka. Sakta men säkert börjar julstakarna träda fram i fönsterna, och julerbjudandena i affärerna tar vid. Om ett par dagar är det en månad kvar till jul, och vips... Så sitter vi där den 24 december, och äter julgröt och leker paketleken. Tiden går alldeled för snabbt!

Den här veckan kommer förmodligen också gå rätt så snabbt.
Idag blir det en tur till Sövde för att se till huset jag passar till en kompis. Där kommer jag att Sune stanna en natt eller två.
På Onsdag funderar jag på i fall jag ska ta en tur till Flyinge och hälsa på alla gamla arbetskompisar... Det är ännu inget bestämt.
Torsdag är i alla fall bestämd, för då åker jag till Båstad, Grevie för att göra mig inneboende hos Tomas och Annika över helgen. Dem åker till Globen för att tävla, och jag stannar hemma hos dem för att ta hand om resterande djur, vilket jag gör fram till Söndag.
På Lördag dock, så är det pepparkaksbak hemma hos kusinerna Bergström, och även där har jag inte bestämt mig i fall jag ska köra dit en sväng och hjälpa till att förbereda inför julen, genom att baka 100-tals pepparkakor, som det lätt blir.. Den som väntar får se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar