fredag 14 oktober 2011

Hemresa.

Stockholm i mitt hjärta...
Jag trivs bra här, men just nu är det väldigt mycket saknad i kroppen efter min lilla hund, så det ska bli rätt skönt att få åka tillbaka till Skåneland igen!
Jag har haft ett par toppen dagar här i huvudstaden tillsammans med släckt och vänner och massa barn, och kan inte klaga över något. Fint väder, långa skogspromenader, roliga barn, en titt på fotografiska, ett par runder i stan och på köpcentran, fotbolls matcher, och party med ett par tokiga stockholmare! Nu tackar jag för mig!
Igår kunde jag och strycka dem två sista sakerna på min lista. namngivningspresent till Maggie, och kläder till hennes kalas och Hampus dop! Great.
14.30 lyfter planet idag. Pirr i magen. Dagbarnen följer mig till flygbussen som avgår från T-centralen, så om allt går som det ska så är jag i Malmö 15.30.

Fredag idag, och Idol visas på tv. Tur! Heja Amanda Fondell!!!
Imorgon blir det kalas större delen av dagen. Maggan, eller förlåt, Maggie ska ha namngivningskalas och ska bli tilldelad namnen Maggie Sidney Bergh. Och gudföräldrar blir, jag, victoria och malin. Jag tackar för förtroendet :).
Åh, mina kläder jag ska ha på mig är SÅÅ fina. Är själv ganska nöjd faktiskt. Dock har jag ett litet problem efter alla dessa klädesinköp! Väskan (min sveland väska, ingen stor med andra ord) var full när jag åkte hit, och nu när jag ska åka hem... är den ännu fullare!!! Som TUR var så har jag en ganska stor väska jag kan ha som handbagage, så där i ligger det som inte fick plats i min stora väska. En tröja, Hampus doppresent, vilket är rätt så stort egentligen för att ligga i en handväska, mina converse, Maggies doppresent från Stockholmarna, mina plånböcker, min kamera, alla laddare till kamera och mobil, solglasögon... och kvar som MÅSTE ner, en av mina 4 jackor. Jag hade två med mig hit, men 4 med mig hem! vad hände!?
Äsch, det går säkert bra, men säkert är nog ocksp att dem som skannar mina väskor kommer tro att jag inte är riktigt klolkt med tanke på allt som ligger i mitt handbagage!

Nu säger jag hejdå Stockholm (för den här gången, kommer kanske väldigt snart igen), och hej Skåne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar